پیام تبریک مدیر دبیرستان احمدپور به مناسبت روز معلم

به مناسبت دوازدهم اردیبهشت  ماه یک هزار وسیصد ونود وشش سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری  که به نام روز معلم وتجلیل از مقام شامخ معلمان  نامگذاری شده است از سوی مدیریت دبیرستان احمدپور اوز پیام تبریکی صادر شده که به شرح زیر خواهد آمد.

بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ. (علق: 1 ـ 6)

بخوان به نام پروردگارت، پروردگاری که آفرینش را پدید آورد، انسان را از خون بسته آفرید. بخوان به نام پروردگار کریمت که به وسیله قلم تعلیم داد و به انسان آموخت آنچه را که نمی دانست.

در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر نازل شده، خداوند به معلمی به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی اشاره کرده است. در این آیات خداوند، خود را معلم می خواند و جالب این که معلم بودن خود را پس از آفریدن پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرار دارد. انسان را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این، از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.

تعلیم وتربیت سنت حسنه ای است که اوج خلاقیت ،عشق وهنر آفرینش را متجلی می سازدودوازدهم اردیبهشت ماه سالگرد شهادت استاد فرزانه معلم شهید مرتضی مطهری ،اندیشمند برجسته ی جهان اسلام فرصت مناسبی برای تجلیل وبزرگداشت از خادمان وتلاشگران عرصه ی تعلیم وتربیت است .معلمان واستادانی که با علم وایمان،به ضمیر های پاک نوجوانان وجوانان حک می کنند وسیاهی جهل ونادانی را از دل ها می زدایند وجرعه ی زلال دانایی وآگاهی را درون بشر جاری می سازد واین دانایی وآگاهی وارتقاء سطح بینش ودانش ،انعکاس تعالی وپیشرفت شخصیت والای انسانی را تشکیل می دهد .

دراین راستا فرارسیدن روز وهفته ی بزرگداشت مقام شامخ معلم را به استادان گرانقدر  و اندیشمند عرصه ی تعلیم وتربیت که با کلام ، قلم ورفتار خود زمینه ی شکوفایی وبالندگی علمی واخلاقی نسل آینده ی کشور اسلامی را فراهم می نمایید تبریک وتهنیت عرض نموده واز باب عمل به وظیفه ی قدرشناسی در سالی که بادرایت رهبر معظم انقلاب به نام "اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال "نامگذاری شده است وطبیعتا ریشه ی این مهم در نظام تعلیم وتربیت ما نهفته ودر دست پرتوان معلمان است ، اززحمات  وتلاش های متعهدانه ی شما تقدیر وتشکر نموده وتوفیقات روز افزون وسر افرازی  شما بزرگوار ان ازدرگاه ایزد منان خواستاریم. محمد رشید  رشیدی /// مدیر دبیرستان احمدپور

 

Image result for ‫روزمعلم‬‎

Image result for ‫پوستر روز معلم مبارک‬‎

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...